2007/10/26

Kanchanaburi

Oke dus over gister valt niet veel te zeggen. We hebben de hele ochtend besteed aan een zoektocht naar de veerbootjes die ons naar Chinatown & het Grand Palace konden brengen. We liepen dus totaal de verkeerde kant op, en dat was dus deel 1 van die dag.....maar uiteindelijk kwamen we er, en toen we Eindelijk met het bootje in Chinatown kwamen zijn we snel gevlucht omdat het er:
1) vies is
2) veel te druk is (neem druk als in amsterdam, en doe dat serieus keer 10)
3) stinkt
4) *verzin nog maar iets stoms
Kortom snel naar het Grand Palace met de boot....toen we daar echter weer aankwamen was hij al weer bijna dicht, dus besloten dat dan maar op een andere dag te doen....
Vandaag was wel onwijs volgepropt met allerlei dingen! We werden om 7 uur opgehaald met een busje om naar Kanchanaburi te gaan. Wat nog er grappig was....die eigenares van dat hotel valt blijkbaar in slaap wanneer er geen klanten zijn; toen wij dus om half 7 beneden kwamen schrok ze wakker, en een andere werknemer daar lag gewoon aan de bar te slapen met haar hoord op de bar! Maar in Kanchanaburi hebben we eerst een begraafplaats bezocht met slachtoffers uit WOII, en zijn toen naar een oorlogsmuseum geweest....niet zo veel aan verder. Ook nog de brug over rivier Kwai bezocht (ja van die film ja), en eroverheen lopen kan best eng zijn omdat je erdoorheen kijkt en er geen reling is om je beet te houden, en omdat een stroom toeristen niet aan eenrichtingsverkeer blijkt te doen. Verder hebben we met een bootje over rivier Kwai gevaren (onwijs mooi, en lekker even niks in je hoofd) en hebben we op een olifant gereden. Eerst was ik erg enthousiast dat we dit gingen doen, maar ik had al gauw medelijden met de olifant, en met mijzelf omdat ze geen kussentjes in de bankjes hadden en nu nog blauwe billen heb... Als laatst hebben we een waterval bezocht, wat ook erg leuk was....eventjes lekker afkoelen. Foto's komen gauw! Beloofd, waarschijnlijk als ik in Sydney ben (de computers zijn hier niet zo snel)
Tot snel! Groetjes Yori

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Moet je Chinatown in Sydney gaan bekijken, dat is wél mooi. Maar dat had ik al getipt geloof ik.
Groeten, Jaap

Anoniem zei

Ach arme oliefant jullie samen op zijn rug. net goed dat je blauwe billen hebt dag yori groeten o wilma

Anoniem zei

Hoi lieverd.

Ook ik op je blog.
Fijn om jullie zo te volgen en ik geniet van je mailtjes.
Alvast een hele goede reis naar Australie.

Liefs en kus voor jullie beiden.

Arja.

Anoniem zei

Ik heb ook medelijden met die olifant. Dat jij daar met je dikke reet op moest gaan zitten. Als ik het zo hoor is Chinatown ongeveer net zo erg als Peking :P.

Tot 'snel',
Nick

Mirjam zei

Heee globetrotters,

Wat geweldig om jullie belevenissen te lezen. Heb erg om jullie verhalen moeten lachen. Die rare-tuctuc-man die nu zijn benzine uit eigen zak moet betalen en die zielige olifanten die ze aan de grillen van kinderen en toeristen overlaten. Ach!!! En al die zielige hondjes op de markt, in de zon en natuurlijk zonder genoeg water. Mijn hartje breekt... En dat eten.. is dat echt zo verschrikkelijk heet?? Hoop dat de boel van binnen niet weg schroeit haha. Hoop in ieder geval dat jullie een goede reis hebben gehad en kunnen genieten van de 'rust' ook al is dat maar betrekkelijk in Sydney. Maar rustiger dan Bangkok is het in ieder geval. Drukker kan volgens mij niet, als ik jullie verhalen zo lees. Ga de komende week maar lekker relaxen aan de rand van het zwembad en vergeet niet te smeren!!!! PS, je moeder heeft van de week, op de eerste stopdag, de asbak omgekeerd en er een stompje uit opgerookt. How low can you go haha!!! Nu dit in de openbaarheid is gekomen zal ze dit noooooit meer doen denk ik haha. Love you Ar!! Nou sweeties, have fun en tot mails!!! Liefs van Mir

Unknown zei

Ja, Yori, je weet toch wat men zegt?!

'Op een ollie chillen,
geeft blauwe billen'

;)

Anoniem zei

hallo yori
Nu kan heel nederland lezen dat je moeder niet kan stoppen met roken ,vind ik wel een goeie grap
Maar kom op mams van yori het is mij ook gelukt dag wilma

Mick zei

ey snor,
slechte pc´s daaro?
al die meuk komt toch daar vandaan? haha
check je lata..
gr mick

Anoniem zei

mooi om te lezen dat alles goed gaat met jullie, ik lees trouw jullie stukjes en wens jullie nog veel plezier.

groetjes Mike

Anoniem zei

Zat voor jullie!
Klinkt goed allemaal! Nog twee nachtjes slapen en dan ga ik ook naar de andere kant van de wereld ;-)

Ik zal mijn best doen jullie ook op de hoogte te houden.
Lova ya!

Anoniem zei

whahaha... ChinaTown.. :P het stinkt.. :P

Ik heb het uitgemaakt met Ingrid. :P Dat je dat ook even weet. :P hahah..

Klinkt onwijs gaaf. :D

Veel succes! :D

kusje, Theo